Kategorie

Segregatory - prosty sposób na organizację przestrzeni biurowej

Autor     mar 23, 2021     Wszystkie , Porady , Sprawy biurowe    0 Komentarzy
Organizacja biura ma ogromny wpływ na efektywność i szybkość pracy, ale także na ogólny komfort...
Biuronimo.pl
Segregatory - prosty sposób na organizację przestrzeni biurowej

Organizacja biura ma ogromny wpływ na efektywność i szybkość pracy, ale także na ogólny komfort pracowników. Z tego powodu warto sięgać po takie rozwiązania, które pomagają dobrze zorganizować przestrzeń biurową, a co za tym idzie, sprawiają, że lepiej się ona prezentuje i jest bardziej funkcjonalna. Jednym z najpopularniejszych sposobów, aby to osiągnąć, są segregatory biurowe

Segregatory biurowe zapewniają łatwość szukania dokumentów

Pierwszorzędną zaletą segregatorów biurowych jest łatwość szukania dokumentów. Solidne klipsy segregatorów służą wpinaniu koszulek biurowych, bądź podziurkowanych kartek. Dzięki temu segregator przypomina książkę, a włożone w niej dokumenty prezentują się przejrzyście i łatwo je znaleźć. Z kolei etykiety znajdujące się na grzbiecie segregatora pozwalają na opisanie jego zawartości. 

Kolorystyka segregatorów ułatwia organizację i dobrze się prezentuje

Aby dobrze i przejrzyście zorganizować biurową dokumentację, warto korzystać z rozwiązań, które ułatwiają zapamiętywanie. Do takich rozwiązań należą m.in. oznaczenia kolorystyczne. Dzięki nim nie tylko etykieta na grzbiecie, ale również i kolor segregatora podpowiada nam jakie dokumenty mogą się w nim znajdować. Można na przykład kolorami określać konkretne działy firmy, przypisywać kolor do pracownika lub też korzystać z takich oznaczeń wedle potrzeb i dostosowywać je do preferencji i wygody zespołu.

Uniwersalne segregatory do szafek biurowych

Poza wygodnym wyszukiwaniem konkretnego dokumentu w segregatorze bardzo ważne jest również to, gdzie owe segregatory się znajdują. Ich specjalna budowa sprawia, że są one niezwykle ustawne. Można nimi wypełnić przestrzeń szafki, a dzięki zastosowaniu etykiet grzbietowych, zawartość segregatora będzie na pierwszy rzut oka widoczna. Znajdująca się na grzbiecie dziurka pozwala na szybkie i sprawne wyciągniecie potrzebnego segregatora jednym palcem. Często jednak zdarza się, że w biurze nie ma wystarczającej ilości miejsca na przechowywanie wszystkich dokumentów. Tutaj bardzo dobrze sprawdzają się właśnie segregatory, ponieważ dzięki ich solidnej konstrukcji i temu, że się nie przewracają, można wypełnić nimi dowolną dostępną przestrzeń, taką jak na przykład parapet, czy blat biurka.

Zastosowanie segregatorów zapewnia estetyczny wygląd biura

Wiele badań naukowych dowodzi, że porządek w miejscu pracy sprzyja efektywności i skupieniu. Pewne jest, że czujemy się bardziej komfortowo w przestrzeni biura, które ładnie się prezentuje. Dobierając odpowiednie segregatory biurowe możemy zadbać o to, by przestrzeń była wizualnie czysta i estetyczna. Osoby, którym nie zależy na wykorzystaniu kolorystyki segregatorów w organizacji, mogą ją wykorzystać jako aspekt wizualny. Biurowy mebel z segregatorami w jednym kolorze, na przykład turkusowym, z pewnością będzie dobrze się prezentował, a jednolitość kolorystyczna spotęguje wrażanie czystości. 

Możliwość wielokrotnego użytkowania segregatorów biurowych

Ogromną zaletą pozwalającą na oszczędności w budżecie biurowym jest to, że segregatory mogą być wykorzystane wielokrotnie. Po upływie przydatności dokumentacji może być ona umieszczona w kartonie, a następnie w archiwum. Wówczas można opróżnić segregatory i wykorzystać je ponownie. Etykieta na grzbiecie segregatora jest wymienna, dzięki czemu po włożeniu nowej dokumentacji, segregator może zostać po raz kolejny opisany. Pozwala to również na dokładanie dokumentacji do istniejącego już segregatora, w celu oszczędności miejsca i aktualizację jego oznaczenia. Dzięki temu, zastosowanie segregatorów w organizacji może być ściśle dopasowane do potrzeb biura.

Segregatory biurowe - łatwy sposób na przenoszenie i transport dokumentacji

Często zdarza się, że dokumenty muszą zostać przeniesione do innych działów firmy lub przetransportowane w zupełnie inne miejsce. Dzięki zastosowaniu segregatorów jest to bardzo łatwe. Bardzo często zdarza się, że podczas przekazywania dokumentów coś się gubi, jednak dzięki odpowiedniemu zabezpieczeniu mamy pewność, że każda kartka jest solidnie wpięta. Z kolei nieznaczna waga segregatora pozwala na zabranie go na spotkanie z klientami, dzięki czemu można z niego łatwo stworzyć katalog firmy, czy też wzornik.

 

Powiązane wpisy:

Wstaw komentarz

Imię: *
E-mail: * (niewidoczny)
Strona WWW: (URL z http://)
Komentarz: *
Wpisz kod