Kategorie

Organizacja pracy w biurze

Autor     wrz 7, 2018     Wszystkie , Sprawy biurowe    0 Komentarzy
Zorganizuj swoją pracę w biurze tak, aby była jak najbardziej wydajna i lekka dla Ciebie. Nie wiesz jak?...
Biuronimo.pl
Organizacja pracy w biurze

Praca biurowa jest pracą wymagającą dużego wysiłku intelektualnego. Często zdarza się jednak, że jest mało wydajna. W jaki sposób zoptymalizować warunki pracy, aby poprawić jej efektywność?

Porządek na stanowisku

Nie bez powodu utrzymanie porządku na stanowisku pracy jest jednym z podstawowych obowiązków pracownika. Porządek nie tylko zwiększa bezpieczeństwo, ale również sprawia, że organizacja pracy w biurze staje się znacznie łatwiejsza.

Oto w jaki sposób najłatwiej utrzymywać porządek na stanowisku pracy:

  • - Najbliżej siebie umieszczaj przedmioty niezbędne w codziennej pracy;

  • - W odległości umożliwiającej sięgnięcie bez wstawania powinny znajdować się te przedmioty i dokumenty, których używasz często;

  • - Dokumenty, z których korzystasz sporadycznie umieść dalej, oczywiście należy odpowiednio je oznaczyć.

Planowanie w biurze

Planowanie jest istotnym elementem organizacji pracy. Nie znaczy to jednak, że należy zaplanować każdą minutę dnia. Jak zaplanować pracę, aby była najbardziej wydajna?

  • Przewiduj nieprzewidywalne.
    To niemożliwe? Najprostszym sposobem na ograniczenie negatywnego wpływu zdarzeń losowych na przebieg pracy jest zamieszczenie ich w harmonogramie. Na bieżące zadania przeznacz 60% czasu. Pozostałe 40% stanowi rezerwę w przypadku wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń.

  • Słuchaj siebie.
    Może to brzmieć absurdalnie, jednak wewnętrzny rytm każdego człowieka jest inny. Sprawdź, w jakich godzinach twoja praca jest najbardziej efektywna i dostosuj do tych obserwacji swój harmonogram.

  • Planuj długofalowo.
    Zaplanowałeś dzień pracy? To świetnie. Teraz spróbuj zrobić to samo z tygodniem, a następnie miesiącem. Na początku wydaje się to trudne, jednak z czasem przychodzi coraz łatwiej.

  • Twórz mapy myśli.
    Mogą to być niewielkie karteczki przyczepione do tablicy, lub przypomnienia ustawione w programie komputerowym. Ważne aby zapisywać rzeczy, które masz do zrobienia. Po pierwsze odciążasz swój umysł, który nie musi wciąż przechowywać tej informacji, a po drugie masz pewność, ze w natłoku zadań o niczym nie zapomnisz.

Organizacja pracy w biurze jest rzeczą niezwykle istotną, która w sposób znaczący wpływa na jakość i wydajność wykonywania pracy. Mimo iż z początku optymalizacja pracy może wydawać się czymś trudnym, warto jednak ją stosować. Należy jednak pamiętać, że przy każdym planie wymagana jest systematyczność i rejestrowanie osiągniętych celów.

Powiązane produkty