Kategorie

Dress code w pracy

Autor     paź 12, 2018     Wszystkie , Artykuły biurowe    0 Komentarzy
Dress code w pracy

Pierwszy dzień w pracy może przysporzyć wielu nerwów, na ogół istnieje obawa, że nie sprosta się wymaganiom pracodawcy. Wdrożenie się w rytm i atmosferę miejsca pracy wymaga trochę czasu. Na pierwsze wrażenie najmocniej wpływa to jak jest się ubranym. Dlatego warto wiedzieć, jaki jest dress code w pracy, żeby dobrze nas postrzegano. 

Czym jest dress code?

Dress code jest to najogólniej mówiąc kodeks ubierania się stosownie do okoliczności. Te okoliczności obejmują zarówno miejsce pracy, jak również wszelkiego rodzaju uroczystości. Nieprzestrzeganie dress code naraża nas na dezaprobatę osób z otoczenia i może prowadzić do skandalu. 

Dobrze jest kierować się pewną znaną maksymą "Ubieraj się tak, jak do swojej wymarzonej pracy". Chodzi tu o to, żeby ubierać się lepiej, niż do swojej aktualnej pracy, przy czym "lepiej" nie oznacza "ubieram się, jak chcę", ale "ubieram się profesjonalnie i według norm panujących w zawodzie". 

Dress code w pracy

Styl ubierania się zależy od miejsca pracy oraz od stanowiska, dlatego dress code w pracy prawnika będzie różnić się od dress code w call center, ale za to nie będzie różnić się specjalnie od dress code w biurze księgowej. Wszystko zależy od reprezentatywności i powagi stanowiska. 

Zdarzają się jednak miejsca pracy, gdzie panuje "kontrkultura", czyli tam gdzie odchodzi się od pewnych ustalonych norm. Biura Facebooka czy Google są kolorowe, nowoczesne, gdzie człowiek zastanie nie tylko sprzęt potrzebny do pracy, ale też służący rozrywce. Dress code w takich firmach jest nieco bardziej liberalny, dlatego pracownicy noszą się zazwyczaj według stylu "smart casual"(swobodna elegancja) charakteryzujący się pewną swobodą w ubiorze, ale nienaruszającą ogólnie przyjętych zasad ubierania się do pracy. W stylu "smart casual" ubrany będzie mężczyzna w marynarce, w koszuli w kratę i w spodniach chino, jak również kobieta w żakiecie i w dżinsach. 

Dress code w biurze

Jeżeli pracujemy w typowym biurze, a regulamin miejsca pracy nie określa zasad ubioru to najlepiej ubrać się w stylu biznesowym. Styl ten jest powszechny w świecie biznesu, instytucjach publicznych oraz w kancelariach prawniczych. Styl biznesowy charakteryzuje się niekrzykliwą elegancją, pracownik ma być ubrany tak, żeby nie rzucać się w oczy. Dlatego mężczyźni powinni zaopatrzyć swoją garderobę w: 

  • garnitur w stonowanym kolorze (czarnym, granatowym,lub ciemnobrązowym)
  • koszule z długim rękawem w kolorze białym lub błękitnym
  • krawat w stonowanych kolorach
  • w spodnie garniturowe 
  • eleganckie, pasujące do garnituru buty

Jeśli chodzi o biżuterię,oprócz obrączki, dopuszczalne jest posiadanie zegarka z tarczą na skórzanym pasku (w ciemnym kolorze). Mężczyzna powinien odpuścić sobie jasną marynarkę, złote sygnety oraz wszystko inne co może przyciągnąć uwagę lub świadczyć o braku gustu. 

Kobiety powinny ubierać się konserwatywnie, najlepiej sprawdzi się zestaw składający się z następujących elementów w stonowanych kolorach: 

  • żakiet
  • biała koszula
  • spódnica
  • buty na obcasie (bez odkrytych palców)

Kobiety powinny postawić na delikatny makijaż i manicure, fryzura nie powinna być zbyt krzykliwa. Oprócz obrączki, kobiety mogą nosić bransoletkę pasującą do reszty ubioru.

Warto wziąć sobie do serca powiedzenie "jak cię widzą, tak cię piszą", dlatego należy przestrzegać higieny osobistej, zęby oraz paznokcie powinny być czyste, włosy nieprzetłuszczone a koszula uprasowana. To kwestia ważniejsza niż ubiór i najwięcej mówi o charakterze człowieka. Profesjonalistą jest ten, kto dba o szczegóły.

Powiązane produkty

Wstaw komentarz

Imię: *
E-mail: * (niewidoczny)
Strona WWW: (URL z http://)
Komentarz: *
Wpisz kod