Kategorie

Jakie są typy pracowników w firmie?

Autor     gru 4, 2018     Wszystkie    0 Komentarzy
Jakie są typy pracowników w firmie?

Każdy człowiek ma nieco inny charakter i temperament. Tyczy się to również zachowania w pracy i podejścia do codziennych obowiązków, dlatego dobry szef powinien znać najczęściej spotykane typy pracowników, by wybrać dla nich właściwe stanowisko i móc delegować do wykonywania odpowiednich zadań.

Jakie są najczęściej spotykane typy pracowników?

Introwertyk

Introwertycy to wbrew pozorom dość spora grupa społeczna, która jednak ze względu na obawy przed reakcją innych, czasami stara się ukrywać swój typ charakteru i dostosowywać do otoczenia. Nie zmienia to jednak faktu, że introwertyk najlepiej pracuje w samotności. Warto wydzielić takiej osobie własne, osobne pomieszczenie, gdzie będzie miała ona możliwość w spokoju popracować nad wyznaczonym zadaniem. Introwertycy przeważnie nie potrzebują częstych pochwał by dobrze pracować, ale oczywiście zależy to też od indywidualnych cech danej osoby.

Ekstrawertyk

To przeciwieństwo introwertyka - zazwyczaj rozmowni, dobrze czujący się w towarzystwie i dużych grupach ludzie. Nie straszne im są firmowe zebrania, na których zazwyczaj chętnie się udzielają. Ekstrawertycy z reguły lubią być chwaleni i to najlepiej wpływa na ich motywację. Pamiętajmy, by po zakończonym sukcesem projekcie chwalić taką osobę podkreślając zarazem, że doceniamy jej codzienne starania. To z pewnością dobrze wpłynie na jakość pracy ekstrawertyka i zmotywuje go do jeszcze bardziej wytężonych starań.

Lider grupy

Liderzy to zazwyczaj ekstrawertycy, chociaż i w tym obszarze zdarzają się wyjątki. Lidera można łatwo rozpoznać po tym, że chętnie udziela wskazówek i rad innym zatrudnionym w firmie. Przejawiając wyraźne cechy lidera, taka osoba będzie najlepiej nadawała się na przywódcę grupy. Wtedy też dobrze jest jej stopniowo dawać znać, że dostrzegamy cechy jakie przejawia i wiążemy z nimi plany co do ewentualnego awansu na kierownicze stanowisko. Oczywiście, nie może to dziać się zbyt szybko, by pracownik nie popadł w nadmierny optymizm na temat swojej kariery. Jeśli jednak odpowiednio wcześnie zasygnalizujemy nasze plany, taka osoba będzie miała czas, by doskonalić swoje przywódcze zdolności.

Pracownik stateczny

Taka osoba choć może nie stanowi wielkiej wartości dodanej dla firmy, lecz typy pracowników statecznych są potrzebne w wielu organizacjach. Pracownik taki bowiem przede wszystkim cieszy się, że posiada stałe zatrudnienie. Z tego powodu wykazuje się dużą lojalnością wobec pracodawcy i sumiennie realizuje powierzone mu zadania. Przeważnie nie myśli o tym, by piąć się po szczeblach kariery, a raczej jest zadowolony z tego co ma. Unika "kopania dołków" pod innymi pracownikami, oraz nie donosi na nich. Osobę taką najlepiej jest motywować nie tylko dobrym słowem, ale też zapewnianiem, że nasza firma rozwija się stabilnie, a sam pracownik może liczyć na długotrwałe zatrudnienie.

Pracownik nastawiony na sukces

Posiadanie w firmie pracownika nastawionego na sukces, może przynieść jej zarówno korzyści, jak i trudności. Taka osoba jest bowiem bardzo zdeterminowana, by piąć się w górę, więc od samego początku pracy w naszej firmie będzie starała się usprawnić jej działanie. Może to być nieco męczące dla jej współpartnerów, ale jednocześnie bardzo rozwijające dla całej organizacji. Taki pracownik będzie chciał jak najszybciej móc pochwalić się sukcesami, jakie odniosła nasza firma za jego sprawą. Celem takiej osoby będzie szybki awans jako nagroda za ciężką pracę. Jeśli nie zapewnimy jej tego wystarczająco szybko, może nawet zdecydować się na zmianę firmy.



Powiązane produkty

Wstaw komentarz

Imię: *
E-mail: * (niewidoczny)
Strona WWW: (URL z http://)
Komentarz: *
Wpisz kod