Lista produktów producenta: 

Faber-Castell

Faber Castell


Firma Faber-Castell jest jednym z najstarszych przedsiębiorstw produkujących przybory do pisania i rysowania. Flagowym produktem firmy jest drewniany ołówek. Rocznie firma wysyła ich w świat aż 2000 milionów! Z pewnością jej założyciel nie spodziewał się aż takiego sukcesu.


Początki


Wszystko zaczęło się w niewielkiej miejscowości Stein nieopodal Norymbergii. Kaspar Faber, stolarz pracujący przy tworzeniu szaf, postanowił zmienić branżę. Początkowo pracował dla okolicznych producentów ołówków, a własne wyroby wytwarzał w wolnym od pracy czasie. Wkrótce jednak usamodzielnił się na tyle, że założył własną markę. Był rok 1761. Firma przechodziła z pokolenia na pokolenie. Choć dobrze radziła sobie na rynku lokalnym, stało się jasne, że nie może konkurować z angielskimi czy francuskimi produktami. Dlatego wnuk Kaspara, Georg Leonhard, wysłał swoich synów na nauki do Londynu i Paryża.


Ołówkowe imperium


Edukacja przyniosła rezultaty. Zaledwie 22-letni Lothar von Faber, prawnuk Kaspara, wprowadził w 1839 roku zmiany, które wpłynęły na sukces firmy - zaczął stemplować ołówki logo firmy "A.W.Faber", a także usprawnił proces produkcji przez lepszą organizację pracy i budowę nowoczesnych hal produkcyjnych. Zaczął również sprowadzać lepszej jakości grafit z syberyjskich kopalni. Transportowano go zaprzęgiem reniferów z gór Sajańskich, następnie łodzią w dół rzeki Amur, przez zachodni Pacyfik, Ocean Indyjski i Atlantyk. Wysiłek jednak się opłacił. W 1849 roku otwarto pierwszy zagraniczny oddział firmy w Nowym Jorku. Podczas wojny domowej w Stanach Zjednoczonych handel był na tyle trudny, że Lothar von Faber zdecydował się na budowę fabryki na Brooklynie, której kierowanie powierzył bratu, Eberhardowi. Z biegiem lat brat usamodzielnił się i założył własną markę - Eberhard Faber Company.


Nowy ród hrabiowski Faber-Castell


Kolejny wielki rozkwit firma przeżyła po koniec XIX wieku. W 1898 roku wnuczka Lothara von Fabera poślubiła hrabiego Aleksandra z rodu Castell-Rüdenhausen, który okazał się dobrym duchem firmy. W 1905 roku hrabia Aleksander stworzył klasyczny, zielony ołówek CASTELL 9000 z motywem dwóch rycerzy na koniach, którzy walczą ołówkami. Dzięki różnorodności i nowoczesnej produkcji produkt ten odniósł międzynarodowy sukces, a stworzone logo oraz nowa nazwa firmy Faber-Castell przeszły do historii. Kolejnym przełomowym produktem był automatyczny ołówek TK, którego produkcja pomogła postawić firmę na nogi po II Wojnie Światowej. Ołówek, kóry produkowano od 1948 roku w Konstancji, przeznaczony był dla ilustratorów technicznych i artystów. A.W. Faber-Castell był też pierwszym niemieckim producentem, który wprowadził do swojej oferty pióra kulkowe.



Faber-Castell


Produkty Faber-Castell


Do dziś dumą firmy są drewniane ołówki oraz pokrewne im kredki ołówkowe. Stworzony przez hrabiego Aleksandra CASTELL 9000 to do dziś najbardziej rozpoznawalny i utożsamiany z najwyższą jakością ołówek na świecie. Na przełomie tysiącleci firma zaprezentowała jego następcę, srebrny ołówek GRIP 2001, w którym łączy się tradycja, elegancja, jakość i nowoczesność. Oczywiście pojawianie się na rynku innowacyjnych przyborów do pisania wpłynęło także na wygląd asortymentu Faber-Castell. Obecnie oferta firmy obejmuje także flamastry, zakreślacze, cienkopisy, pióra wieczne, farby, węgle, kredki woskowe, a także inne materiały papiernicze, jak gumki do ścierania, linijki, cyrkle, temperówki czy masy mocujące rysunki. Z przyborów tych korzystają nie tylko urzędnicy i nauczyciele, ale także artyści, ponieważ wysoka jakość i profesjonalizm gwarantują im pożądany komfort pracy.


Odpowiedzialność społeczna


Obok wysokiej jakości innowacyjnych produktów, Faber-Castell wyróżnia na światowym rynku duża świadomość ekologiczna oraz odpowiedzialność wobec pracowników i środowiska. Już w XIX wieku Lothar von Faber jako pierwszy w Bawarii założył dla swoich pracowników system opieki zdrowotnej, a później bank oszczędnościowy i program emerytalny. Zadbał też o budowę bloku mieszkalnego dla pracowników i sklepu, w którym mogli robić zakupy w korzystnych cenach. Wspierał także szkoły, przedszkola i bibliotekę. Obecnie firma zaopatruje się w drewno pochodzące z certyfikowanych plantacji oraz używa lakierów na bazie wody, które nie są szkodliwe zarówno dla środowiska, jak i użytkowników. Za swoje zaangażowanie w dziedzinie ekologii hrabia A.W. von Faber-Castell w 2008 roku otrzymał od fundacji WWF działającej na rzecz środowiska oraz czasopisma ekonomicznego "Capital" tytuł Ekologicznego managera roku.


Pokazuje 1 - 40 z 451 elementów