Kategorie

Jak przekonać klienta do współpracy?

Autor     sie 8, 2019     Wszystkie , Artykuły biurowe    0 Komentarzy
Jak przekonać klienta do współpracy?
Na wizerunek firmy znaczny wpływ mają relację z kontrahentami. Dobrze prosperujący dział obsługi klienta pozwala zbudować lojalność i przywiązanie do marki. Dlatego tak ważne jest, by przy wykorzystaniu odpowiednich technik i środków wiedzieć, jak przekonać klienta do współpracy. Nie istnieje schemat działania, który zagwarantuje powodzenie w relacjach biznesowych. Zbyt wiele czynników o tym decyduje, ale znając i wykorzystując odpowiednie metody wywierania wpływu, możemy zyskać dodatkowe punkty w walce o miejsce na rynku i przekonać klientów, by to z naszych usług skorzystali.

Wizerunek firmy - pierwszy kontakt

Osoby, które korzystają z asortymentu naszego przedsiębiorstwa, bardzo często szukają informacji o nim w internecie. Ważne jest, by zadbać o stronę firmową, a także o jej odpowiednie pozycjonowanie. Osoba odpowiedzialna za obsługę telefoniczną interesantów musi cechować się dobrą dykcją, być uprzejma, potrafić pokierować konwersacją tak, by klient był zainteresowany ofertą i czuł, że po drugiej stronie jest ktoś kompetentny, kto mu wyjaśni wszystkie zawiłe kwestie.

Biuro - wizytówka firmy

Kiedy klient przychodzi do siedziby firmy, zanim jeszcze porozmawia z przedsiębiorcą, może dowiedzieć się o jego kompetencjach, oglądając dyplomy i certyfikaty. Do rozwieszenia dokumentów potwierdzających kwalifikacje, mogą posłużyć zwykłe ramki, antyramy lub ramki magnetyczne. Ważne by ich rozmieszczenie, ilość i rozmiar były odpowiednio dobrane. Muszą znajdować się w zasięgu wzroku interesanta, ale nie mogą być zbyt nachalne. Osoba, która jest zainteresowana skorzystaniem z usług jednostki gospodarczej, dzięki tym dowodom doświadczenia, eksponowaniu posiadanej wiedzy i sukcesów korporacji, poczuje zaufanie do marki i chętniej skorzysta z jej oferty.

Jak przekonać klienta? - wywieranie dobrego wrażenia

Ludzie chętniej współpracują z osobami, które są podobne do nich, mają wspólne zainteresowania, poczucie humoru. Łatwiej wówczas zbudować sympatię, a praca nie jest tylko obowiązkiem, lecz kojarzy się również z przyjemnością. Obcowanie z przychylnymi, uprzejmymi osobami jest satysfakcjonujące dla klientów. Jeśli pracownicy firmy wzbudzą ich sympatie, znacznie chętniej wrócą, by skorzystać z usług przedsiębiorstwa ponownie. Wystawią pozytywną opinię, a także przekonają swoich znajomych, by współpracowali z danym zakładem. Jeżeli zarząd firmy chce, by była ona dobrze postrzegana w społeczeństwie, warto zaangażować się w działalność charytatywną i społeczną. Pozwoli to ocieplić wizerunek marki. Znacząca i użyteczna jest też zasada wzajemności. Jeśli korporacja w jakiś sposób przysłuży się kontrahentom, będą oni czuli się zobligowani, by się odwdzięczyć. W sprawach biznesowych może to być wykorzystane, np. przy zgodzie na drobne ustępstwa, wówczas druga strona chętniej podejmie negocjacje i będzie bardziej skora do ustępstw.

Rzetelność, profesjonalizm

Jeżeli zainteresowany usługą nie jest pewny, czy skorzystać z propozycji przedsiębiorstwa, może go do tego przekonać wiedza i autorytet specjalisty. Gdy klient uzna, że osoba wykonująca zlecenie jest ekspertem w swojej dziedzinie i ma doświadczenie w pracy, a przekazywane informacje są wiarygodne i rzetelne, poczuje się bezpieczniej.

Powiązane produkty

Powiązane wpisy:

Wstaw komentarz

Imię: *
E-mail: * (niewidoczny)
Strona WWW: (URL z http://)
Komentarz: *
Wpisz kod