Wizerunek firmy - pierwszy kontakt
Osoby, które korzystają z asortymentu naszego przedsiębiorstwa, bardzo często szukają informacji o nim w internecie. Ważne jest, by zadbać o stronę firmową, a także o jej odpowiednie pozycjonowanie. Osoba odpowiedzialna za obsługę telefoniczną interesantów musi cechować się dobrą dykcją, być uprzejma, potrafić pokierować konwersacją tak, by klient był zainteresowany ofertą i czuł, że po drugiej stronie jest ktoś kompetentny, kto mu wyjaśni wszystkie zawiłe kwestie.
Biuro - wizytówka firmy
Kiedy klient przychodzi do siedziby firmy, zanim jeszcze porozmawia z przedsiębiorcą, może dowiedzieć się o jego kompetencjach, oglądając dyplomy i certyfikaty. Do rozwieszenia dokumentów potwierdzających kwalifikacje, mogą posłużyć zwykłe ramki, antyramy lub ramki magnetyczne. Ważne by ich rozmieszczenie, ilość i rozmiar były odpowiednio dobrane. Muszą znajdować się w zasięgu wzroku interesanta, ale nie mogą być zbyt nachalne. Osoba, która jest zainteresowana skorzystaniem z usług jednostki gospodarczej, dzięki tym dowodom doświadczenia, eksponowaniu posiadanej wiedzy i sukcesów korporacji, poczuje zaufanie do marki i chętniej skorzysta z jej oferty.
Jak przekonać klienta? - wywieranie dobrego wrażenia
Ludzie chętniej współpracują z osobami, które są podobne do nich, mają wspólne zainteresowania, poczucie humoru. Łatwiej wówczas zbudować sympatię, a praca nie jest tylko obowiązkiem, lecz kojarzy się również z przyjemnością. Obcowanie z przychylnymi, uprzejmymi osobami jest satysfakcjonujące dla klientów. Jeśli pracownicy firmy wzbudzą ich sympatie, znacznie chętniej wrócą, by skorzystać z usług przedsiębiorstwa ponownie. Wystawią pozytywną opinię, a także przekonają swoich znajomych, by współpracowali z danym zakładem. Jeżeli zarząd firmy chce, by była ona dobrze postrzegana w społeczeństwie, warto zaangażować się w działalność charytatywną i społeczną. Pozwoli to ocieplić wizerunek marki. Znacząca i użyteczna jest też zasada wzajemności. Jeśli korporacja w jakiś sposób przysłuży się kontrahentom, będą oni czuli się zobligowani, by się odwdzięczyć. W sprawach biznesowych może to być wykorzystane, np. przy zgodzie na drobne ustępstwa, wówczas druga strona chętniej podejmie negocjacje i będzie bardziej skora do ustępstw.
Rzetelność, profesjonalizm
Jeżeli zainteresowany usługą nie jest pewny, czy skorzystać z propozycji przedsiębiorstwa, może go do tego przekonać wiedza i autorytet specjalisty. Gdy klient uzna, że osoba wykonująca zlecenie jest ekspertem w swojej dziedzinie i ma doświadczenie w pracy, a przekazywane informacje są wiarygodne i rzetelne, poczuje się bezpieczniej.